בטיחות ואזהרות בפראג

צ'כיה היא אחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם. בשל הרמה הנמוכה של סכסוכים בינלאומיים יחד עם רמת הפשע הנמוכה, צ'כיה מדורגת באופן קבוע בין 10 המדינות הבטוחות ביותר בעולם על פי מדד השלום העולמי.


אזהרות בפראג

כייסות

אם כבר ביקרת בבירות אירופאיות אחרות, אז אתם בטח יודעים שיש שם מספיק כייסים ופראג, למרבה הצער, אינה יוצאת דופן. במקומות הומים בפראג כמו הרכבת התחתית, חשמלית או אתרי תיירות צפופים קיימת בעיה כייסות חמורה. יש להיזהר במיוחד בשעון אסטרונומי – מקום צפוף וכולם צופים למעלה על השעון.


נהגי מוניות רמאים

היזהר בנהגי מוניות, במיוחד ליד תחנות רכבת. אפילו במוניות רשמיות, יהיו נהגי מוניות חסרי מצפון אשר ינסו לרמות אתכם בכל דרך. תמיד תנהלו משא ומתן על המחיר מראש וזכרו שנהג מונית חייב לפי החוק לתת לכם קבלה על הנסיעה. אם אתם במסעדה או במלון, בקשו מהצוות להתקשר למונית עבורכם. המלצה, תשתמשו באפליקציות Uber או Bolt.


המרת מטבע

הכנו עבורכם רשימה של צ'יינג'ים מומלצים להמרת מטבע בפראג – לרשימה. החלף מטבע רק בצ'יינג'ים המומלצים, בבנקים, במלונות ויש הימנע ממשרדי המרת מט"ח ברחובות מרכזיים, שבהם רוב הסיכויים תקבלו פחות כסף ממה שרשום על לוח או אם עובדי הצ'יינגי יבינו שזו הפעם הראשונה שלך בצ'כיה, הם עשויים אפילו לתת לכם כסף בולגרי במקום קרונה צ'כית. תזהרו מהחלפת כסף בשדה תעופה – מציעה 16 קרונה ליורו במקום 25 ואנשים, אשר מציעים לכם להחליף כסף ברחוב.

רוב החנויות, המלונות, המסעדות מקבלות כרטיסי אשראי, ולכן אין צורך להחליף סכומי כסף גדולים.


קיוסקים במרכז העיר

המוכרים ברוב הקיוסקים במרכז העיר, כאשר רואים תיירים, מעלים את המחירים פי שניים על מוצרים כמו מוצרי מזון, שתייה, סיגריות ועוד. כך לדוגמא בקיוסקים אלו בקבוק מים יכול להגיע ל 100 קרונה (4 יורו) במקום 25 קרונה (1 יורו). המלצה, תקנו מוצרים אלו אך ורק ברשתות סופרמרקט כמו Billa, Albert, Tesco, Peny Market.

הסרטון למעלה מראה באופן ברור, איך קיוסקים אלו "עוקצים" תיירים.


מספרי החירום בצ'כיה

משטרה

158

אמבולנס

155

מכבי אש

150

מספר חירום כללי

(עובד בכל אירופה)

112


שגרירות ישראל בפראג


אובדן מסמכי נסיעה

במקרה של אובדן\גנבה של מסמך נסיעה, יש לפנות באופן אישי לשגרירות ישראל בפראג – צ'כיה לצורך הנפקת מסמך נסיעה חדש.

המסמכים הדרושים:

  • אישור על הגשת התלונה במשטרה מקומית.
  • 2 תמונות פספורט.
  • כסף (במטבע מקומי) להנפקת מסמך הנסיעה החדש. * טפסי בקשה להנפקת מסמך נסיעה חדש (להורדה מאתר האינטרנט של משרד החוץ או להשגה בשגרירות).
  • מסמכים מומלצים נוספים: צילום מסמך הנסיעה האבוד/גנוב.

מסמך הנסיעה החדש יהיה מוכן בהתאם ללוח הזמנים של השגרירות ויימסר אישית למבקש


חופשה נעימה ובטוחה!

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× נשמח לעזור